BMW 325i Toevalligerwijs kwam de 325i van Ron Buninga te koop. Ik was al eens een ronde met Ron meegereden en dat was big fun. De auto is compleet klaar voor Ringgebruik dus dat scheelt ook weer opbouwtijd en opbouwkosten. En zo stond daar op 6 september een 325i uit 1986 op mijn oprit.
Ron had de auto voorzien van zilverkleurige strepen, maar dat vond ik persoonlijk wat onrustig dus het eerste wat ik gedaan heb bij thuiskomst is zijn noeste arbeid weer verwijderen. Ook de raamband voor en achter en de reclame achterop heb ik verwijderd. Er komen nog wel donkergroene raambanden terug in de stijl zoals ze ook op de 525 zaten. Vervolgens de auto gewassen en de stoel op mijn maat gezet. Het stuur moet nog een keer een stukje naar beneden, maar dat komt nog wel. Zie hieronder voor het verschil:
Ik heb er eigenlijk alleen nog maar vanaf Nijmegen naar huis mee gereden dus echt veel over het rijgedrag kan ik niet zeggen. De sound die uit de sportpijp komt is echter dermate lekker dat je daarvoor de auto al bijna zo kopen. Hoe hij het op de Ring doet is uiteraard weer te lezen in mijn verslagen.
Zoals
bovenstaande foto's laten zien is de auto al in verre mate
aangepast voor circuit-gebruik. Hieronder een opsomming van alle
aanpassingen (hopelijk ben ik er geen vergeten): Kortom: redelijke compleet dacht ik zo... Aangezien beelden meer zeggen dan woorden hieronder wat foto's:
Ik heb de auto op 6 september gehaald en op 7 september staat het eerste Ringbezoek gepland. Een verslag daarvan kun je 8 september op deze site vinden. Helaas bleek bij de APK-keuring dat er de nodige roestvorming aan de onderzijde van mijn 325 zat. De roestvorming was dermate dat mijn BMW-specialist aangaf dat er nu en de komende tijd veel laswerk verricht moest worden. Ik dacht echter een maand geleden een technisch goede 325 gekocht te hebben van mijn kennis Ron. Gelukkig bestaan er echter ook nog goede mensen op deze aardkloot. Na contact op te hebben genomen met Ron, heeft hij de auto terug genomen en heb ik mijn Euro's terug gekregen. Gevolg is dat ik dus weer op zoek kan naar een andere Ringtool. Voor mij was het een wijze les: inspecteer een auto ook altijd van de onderzijde voor aankoop, ook al denk je dat het goed zit.....
|