Ringverslag 29 juli 2002
Ondanks
dat het leek alsof er niet zo veel auto’s vanaf Venlo vertrokken, stonden er
rond 10.00u toch zo’n 10 auto’s waaronder een WRX, 330D en een Porsche. Ondanks
dat het aardig druk op de weg was, waren we binnen 1,5 uur am Ring. De baan was
nog dicht, maar 15 minuten na opening was het feest al weer voorbij voor één van
de ruimschoots aanwezige Porsches 911. Een Carrera 2 had zowel zijn front als de
achterzijde verbouwd. Zal toch snel 15k euro kosten om e.e.a recht te zetten. De
chauffeur leek er niet van onder de indruk. Dit in tegenstelling tot een
Zwitserse blonde schone die een rode 911 RS in race-trim over de baan heen joeg.
Helaas liep het ook voor haar (of haar vaders?) auto niet goed af. De
linkervoorzijde was niet geheel meer origineel en ook de achterbumper was zo’n
20 cm naar rechts verschoven. De blonde chauffeusse werd het bij het aanzien van
de schade even te veel waarna de tranen over haar wangen rolden.
Rond 13.00u was het merendeel van het Gummen/8200-volk aanwezig wat resulteerde
in een soort stamtafel. Het leek alsof er een bordje 'Gereserveerd Gummen/8200'
op de tafel met 12 stoelen stond, maar ik heb het niet gezien. Erg leuk want na
ieder rondje had je toch altijd weer een retourplek.
Het verwijderen van de verstralers (en daarmee meer koele lucht richting de
remschijven) lijkt te werken, want na een rondje of 8 waren er nog geen sporen
van gesmolten lagervet te bekennen. Tijdens de rondes niet echt veel bijzondere
zaken meegemaakt. Duitse BMW’s die niet aan de kant willen voor een snellere Nederlandse
205 is voor mij in ieder geval geen bijzonderheid meer. Het wordt meer regel dan
uitzondering. Chris Hellegers was het vergeten, maar ik niet: onze 'alle
namen-kenner' Chris zag hem in de spiegels al aankomen: Horst von Saurna in zijn
M3. Uiteraard maakte ik netjes ruimte voor deze aanstormde Duitse bolide. Horst
ging de 2e linkerknik van Metzgesfeld wel heel enthousiast door. Ik weet niet of
het de bedoeling was, maar hij kwam driftend met zijn achterwielen over de kerbs
in het zand terecht. Hij corrigeerde hem wel en bleef op de baan, maar het
scheelde niet veel. Die shoarma toch!
Gert was de laatste tijd niet veel op het net te vinden omdat het niet
beschikbaar hebben van een in orde zijnde Ring-auto en wel het forum lezen voor
hem gelijk is aan zelfpijniging. Ik was dan ook verrast toen ik zijn blauwe 309
op de parking zag staan. Helaas constateerde ik dat er een plasje koelvloeistof
onder lag. Na hem een hand geschut te hebben meldde ik hem het slechte nieuws.
Echt vrolijk werd hij er niet van want het was sinds lange tijd dat hij er weer
was. Aangezien ik nogal eens mensen am Ring zie met kleine mankementen in de
vorm van lekke slangetjes, verdwenen slangklemmen en ik ook in een Peugeot
rijdt, heb ik altijd een tas met wat gereedschap bij. Een aantal
slangklemmen behoort ook tot deze uitrusting. De dikke koelslang onderaan de
radiateur sloot bij Gert niet helemaal lekker af wat de lekkage veroorzaakte.
Een slangklem erbij plaatsen en het was opgelost. Klinkt simpel, maar ik kon op
dat moment betere dingen bedenken dan op 40 graden asfalt op je rug in de zon
onder auto met een heet blok waar 90 graden koelvloeitof uitdruppelt te liggen
sleutelen. Een vrolijke Gert met 100-en bedankjes maakten dit echter weer goed.
Toen om 18.30u de baan dicht ging werd het tijd om naar Ron te gaan om de
bijrijdersstoel uit de Clio van Jeroen te halen. Jeroen bedankt, zelfs mijn
vriendin Sabrina vind hem fijn zitten.
Een heel verhaal maar kortom: een zeer warm maar wederom topweekend op de Ring.
|