Ringverslag 29 juli 2002

 

Ondanks dat het leek alsof er niet zo veel autos vanaf Venlo vertrokken, stonden er rond 10.00u toch zon 10 autos waaronder een WRX, 330D en een Porsche. Ondanks dat het aardig druk op de weg was, waren we binnen 1,5 uur am Ring. De baan was nog dicht, maar 15 minuten na opening was het feest al weer voorbij voor n van de ruimschoots aanwezige Porsches 911. Een Carrera 2 had zowel zijn front als de achterzijde verbouwd. Zal toch snel 15k euro kosten om e.e.a recht te zetten. De chauffeur leek er niet van onder de indruk. Dit in tegenstelling tot een Zwitserse blonde schone die een rode 911 RS in race-trim over de baan heen joeg. Helaas liep het ook voor haar (of haar vaders?) auto niet goed af. De linkervoorzijde was niet geheel meer origineel en ook de achterbumper was zon 20 cm naar rechts verschoven. De blonde chauffeusse werd het bij het aanzien van de schade even te veel waarna de tranen over haar wangen rolden.

Rond 13.00u was het merendeel van het Gummen/8200-volk aanwezig wat resulteerde in een soort stamtafel. Het leek alsof er een bordje 'Gereserveerd Gummen/8200' op de tafel met 12 stoelen stond, maar ik heb het niet gezien. Erg leuk want na ieder rondje had je toch altijd weer een retourplek.

Het verwijderen van de verstralers (en daarmee meer koele lucht richting de remschijven) lijkt te werken, want na een rondje of 8 waren er nog geen sporen van gesmolten lagervet te bekennen. Tijdens de rondes niet echt veel bijzondere zaken meegemaakt. Duitse BMWs die niet aan de kant willen voor een snellere Nederlandse 205 is voor mij in ieder geval geen bijzonderheid meer. Het wordt meer regel dan uitzondering. Chris Hellegers was het vergeten, maar ik niet: onze 'alle namen-kenner' Chris zag hem in de spiegels al aankomen: Horst von Saurna in zijn M3. Uiteraard maakte ik netjes ruimte voor deze aanstormde Duitse bolide. Horst ging de 2e linkerknik van Metzgesfeld wel heel enthousiast door. Ik weet niet of het de bedoeling was, maar hij kwam driftend met zijn achterwielen over de kerbs in het zand terecht. Hij corrigeerde hem wel en bleef op de baan, maar het scheelde niet veel. Die shoarma toch!

Gert was de laatste tijd niet veel op het net te vinden omdat het niet beschikbaar hebben van een in orde zijnde Ring-auto en wel het forum lezen voor hem gelijk is aan zelfpijniging. Ik was dan ook verrast toen ik zijn blauwe 309 op de parking zag staan. Helaas constateerde ik dat er een plasje koelvloeistof onder lag. Na hem een hand geschut te hebben meldde ik hem het slechte nieuws. Echt vrolijk werd hij er niet van want het was sinds lange tijd dat hij er weer was. Aangezien ik nogal eens mensen am Ring zie met kleine mankementen in de vorm van lekke slangetjes, verdwenen slangklemmen en ik ook in een Peugeot rijdt, heb ik altijd een tas met wat gereedschap bij. Een aantal slangklemmen behoort ook tot deze uitrusting. De dikke koelslang onderaan de radiateur sloot bij Gert niet helemaal lekker af wat de lekkage veroorzaakte. Een slangklem erbij plaatsen en het was opgelost. Klinkt simpel, maar ik kon op dat moment betere dingen bedenken dan op 40 graden asfalt op je rug in de zon onder auto met een heet blok waar 90 graden koelvloeitof uitdruppelt te liggen sleutelen. Een vrolijke Gert met 100-en bedankjes maakten dit echter weer goed.

Toen om 18.30u de baan dicht ging werd het tijd om naar Ron te gaan om de bijrijdersstoel uit de Clio van Jeroen te halen. Jeroen bedankt, zelfs mijn vriendin Sabrina vind hem fijn zitten. Een heel verhaal maar kortom: een zeer warm maar wederom topweekend op de Ring.