Ringverslag 20 t/m 23 mei 2004 - deel 2


Rond 9.00u ging de wekker en 's nachts had ik het al horen regenen. Gisteren kon je vanuit de kamer nog mooi op de baan kijken zoals je op onderstaande foto kunt zien, maar nu was het vooral bewolkt. Het ontbijt en de kamers in Hotel Am Tiergarten waren perfect dus de kans is groot dat we hier vaker een weekendje vertoeven.

De grote groep GTi-clubbers vertrok pas rond 13.00u in Venlo dus het duurde nog wel even voordat zij op het vakantiepark in de buurt van Traben Trarbach zouden zijn. Om de tijd te doden hebben we nog wat boodschappen gedaan in Breidscheid en hebben we wat foto's staan maken bij Aremberg van ADAC-motorfahrsichheitstraining-cursisten. Vanwege de regen en de kou waren ze gehuld in allerlei kleding die veel overeenkomsten vertoonde met vuilniszakken. Gisteren hobbelden we nog rond in een korte broek, maar vandaag zijn we na 30 minuten vanwege de kou maar gestopt met foto's maken.

Rond 13u waren Rens en Nadien ook bij Hannes en was het tijd voor een currywurst. Vanaf daar zijn we naar het vakantiepark gereden aangezien we weinig zin hadden om nog eens vier uur te wachten op de baanopening van een natte koude baan. Dit was mijn 9e bezoek aan dit vakantiepark, maar ondanks dat is het iedere keer weer leuk. De omgeving is prachtig en de parkmedewerkers doen er alles aan om het je naar je zin te maken.

Het eten om 20.00u was heerlijk en daarna heben we tot een uur of 1 na zitten borrelen bij Ron in het huisje. Het was weer ouderwets gezellig in het park. De volgende ochtend stond een toertocht op het programma, maar aangezien ik die zelf uit had gezet hebben we die gelaten voor wat het was en zijn we rechtstreeks afgereisd richting de Ring. Om 13.00u zou de baan open gaan, maar helaas werd het 14.00u. Ondanks dat velen stond te hijgen voor de slagbooom bleven baansluitingen ons vandaag bespaard. De eerste ronde ging lekker waarbij er verbazingwekkend weinig verkeer op de baan was. Om die reden direct nog een ronde gedaan, met daarin toch een ietwat angstig moment.

De Ringtaxi kwam mij bij T13 voorbij en ik kon Sabine redelijk in zicht houden. Na Flugplatz naderde ik een motorrijder die relatief rustig aan de rechterkant van de baan reed. Ik weet dat je bij Schwedenkreuz met een listige 205 niet links binnendoor een auto/motor moet passeren. Ik had echter nog voldoende ruimte voor het heuveltje waarna je linksaf richting Aremberg duikt. Het heuveltje hiervoor neem ik ook altijd aan de rechterzijde, maar aangezien daar die motorrijder zat, ging ik verder naar links. Volledig geconcentreerd ging ik met 180/190 over het eerste heuveltje met de wielen kaarsrecht vooruit. De achterkant dacht hier echter anders over. Hij raakte stevig in onbalans en de achterkant leek even op de staart van Puck. Het was niet dat hij van links naar rechts zwiepte, maar echt lekker was het niet. Een tikkeltje rustiger heb ik mijn ronde vervolgd. Ik heb hier in ieder geval van geleerd dat ik daar niet links moet zitten met zo'n snelheid.

Na afloop van deze ronde stak mijn traditionele pechgeval tijdens het weekend Duitsland de kop op. Vorig jaar was het (na later bleek) een loszittend stabilisatorstangetje die mij weerhield van meerdere rondes, het jaar daarvoor een koelslang die doogescheurd was en nu een V-snaar die geen zin meer had. Het hele jaar door heb ik zo goed als geen problemen met mijn auto op de Ring, maar tijdens het GTi-club weekend is het altijd raak. Ik stond te wachten om de baan te verlaten en toen begon de V-snaar van het ene op het andere moment enorm te piepen. Vreemd, aangezien hij dat de hele ronde niet had gedaan. De auto op het grasveld gezet en even onder de kap gekeken en de riem stond inderdaad erg slap. Toch maar even Ron van de Snelle Leeuw erbij gehaald en het was snel gevonden.

Een bout waar de dynamo mee vast zit was gebroken of losgetrild. Hij was er in ieder geval niet meer en daardoor hing de dynamo wat losser en was de spanning van de V-snaar af. Tja, waar haal je dan een M8-bout vandaan? Niemand had er één bij en dus heb ik er maar één uit de kuipstoel gedraaid. De moer kwam van Rens' helmbox en zodoende kon ik mijn weg weer voortzetten. De  stevigheid van de met 3 bouten vast zittende kuipstoel even getest, maar die zat nog muurvast. Dank aan Ron voor de hulp, Paul voor het gereedschap en Rens voor de moer. Hoezo geen clubgevoel in onze club? Toch nog maar een rondje over de parkeerplaats gedaan waar ik de mega-pick-up tegen kwam met daarin een Viper-blok. Met de 22" velgen en het 8.0 liter-blok erin is het echt de utlieme pick-up.

Eindelijk kon ik dan wat beloofde rondes doen. Sander, Michel, Maaike, Karin en Edwin waren achtereenvolgens de gelukkigen. Ze vond het allemaal prachtig en dat is iets waar je het toch een beetje voor doet. Ik ga echt niet bewust op de limit rijden op de Ring en zekers niet met een passagier erbij en wat is er mooier als je met zoveel marge andere mensen zo'n plezier kunt doen? Michel lag in een scheur toen we na enig aandringen een M3 voorbij gingen, Karin weet nu dat haar broer geen Impreza moet kopen aangezien we die twee voorbij gingen en Edwin weet nu dat baankennis op de Ring van het grootste belang is. Edwin rijdt normaliter met Ron in zijn Gutman 16V mee, maar door mijn betere baankennis (niet vreemd met het 20-voudige aan rondes) ging het bij mij "een stukje" harder. Na afloop was het iedere keer weer gezellig op de parkeerplaats. Bart was inmiddels aan het fotograferen geslagen langs de baan en heeft mij ook nog op de gevoelige plaat vastgelegd. Bart, bedankt hiervoor en tevens dank voor een aantal foto's die ik in dit verslag mocht verwerken.

Rond 18.00u verzamelden we op de zandvlakte waarna we richting het vakantiepark gingen. Ik verliet als laatste de zandvlakte maar de regiokennis hielp mij om binnen 5 kilometer de groep weer voor te zijn door een andere weg te nemen. Zodoende kon ik toch nog wat toertocht-look-a-like foto's maken.

's Avonds met zo'n 60 man weer lekker gegeten en daarna de speciaal voor ons aangeschafte beamer in het restaurant gebruikt om wat filmpjes en video's te bekijken. Rond 1.00u vond men het in het restaurant genoeg en zijn we weer doorgegaan naar Ron's huisje. Vanaf 0.00u zat ik al aan de Cola want ik moest de volgende ochtend weer vroeg huiswaarts. Om 3.30u deed ik het licht uit op onze kamer (Maurice was er inmiddels ook), maar om 6.15u stond ik al weer naast mijn bed. Dat was een vrij kort nachtje.

Om 12.00u moest ik in Asten op de baan staan, maar ik had het plan opgevat om daarvoor nog even een paar rondes op de Ring te doen. Na een snel ontbijt om 7.15u samen met Dennis en Maikel het park verlaten om in de stromende regen rond 8.00u aan te komen op de Ring. Ik kon niet leven met het feit dat ik voor niks zo vroeg was opgestaan en dus heb ik het weekend afgesloten met een rondje in de regen op een zeiknatte baan.

Na dit rondje klaarde het wat op, maar ik besloot toch huiswaarts te gaan. Ik stond om 12.00u inderdaad op de baan en een uurtje of 2 later waren we kampioen. Al met al een zeer geslaagd weekend ondanks het feit dat ik een dagje eerder huiswaarts moest keren.