Ringverslag 8-13 augustus 2007
Woensdag:
Eindelijk was hij er dan: mijn enkele weken
durende zomervakantie waarbij ik bijna een week op de camping
Viktoria Station door zou brengen.
Het zou een uitermate gezellige week moeten worden want de Mafkezen uit Raalte en
half Almelo en omgeving zouden ook komen. Tijdens één van de vorige Ringbezoeken
had ik al een setje reserve-remblokken gehaald. Aangezien de blokken al een heel
eind op waren heb ik ze voor de zekerheid thuis maar vervangen. Een ander punt
van de voorbereiding was het repareren van mijn tentstok. Eind vorig jaar was
die gebroken, maar ik had hem nog steeds aan elkaar zitten met een busje wat
Marius toevallig bij had. Bij de kampeermarkt in Eindhoven kunnen ze de stok
echter repareren. De desbetreffende man wist me te vertellen dat hij 12.000
stokken per jaar repareerde. Binnen 10 minuten en slechts 6,50 Euro armer was ik
weer buiten en voorzien van een gerepareerde stok.


Nadat ik de kofferbak van de 525 helemaal vol had
gestopt met allerlei spullen voor bijna een week kamperen, ging als laatste de
koelbox met twee dozen frikandellen en twee dozen kroketten in de auto. Op de
camping werd er met name door kinderen regelmatig naar gevraagd en aangezien ik connecties heb in die
wereld, heb ik wat spullen meegenomen voor camping-eigenaar Christoph. De honden
keken onder de poort door waar het baasje deze week weer heen ging.

Rond 14.00u kwam ik aan op de camping waar o.a.
Remko al van de partij was met zijn prachtige E30 M3. Het was gelukkig droog bij
het opzetten van de tent, maar op de Ring was het nog half-nat. Nadat de baan
open ging om 17.15u heb ik een eerste rustig rondje gedaan omdat de baan ook nog
half nat was. Op de parkeerplaats was het lekker rustig waarbij opviel dat er
veel Italianen van de partij waren.




De tweede ronde ging al een stuk beter omdat de
baan bijna helemaal droog was. De derde ronde van de dag heb ik afgelegd achter
deze enorm lekker klinkende 911. Waarschijnlijk kwam het doordat niet de echte
marshalls bij de poortjes stonden, want de wagen maakte zo'n enorm kabaal dat
hij volgens mij eigenlijk de baan niet op zou mogen.


In de vierde ronde vond een Italiaan in een
gehuurde zwarte 75 het nodig om mij rechts in te halen bij Aremberg. Aangezien
ik op dat moment net een andere auto inhaalde ging dat feest niet door. Even
verderop zag ik hem ook nog een M6 rechts inhalen. Omdat de baan dicht was bij
aankomst, had ik even de mogelijkheid om met hem te praten. Hij vond dat ik toch
echt vreemde lijnen reed en dat hij er wel rechts langs kon gaan wetende dat het
eigenlijk niet mag. Ik heb hem getracht duidelijk te maken dat ik wel een beetje
de weg weet en dat rechts inhalen nog steeds niet de bedoeling is. Vorig jaar
had hij al een dagverbod hievoor gekregen, maar blijkbaar had hij zijn lesje nog
niet geleerd. Omdat het al tegen zevenen liep besloot ik het voor gezien te
houden en ben richting de camping gereden. Daar aangekomen zag ik dat Peter,
Jeffrey, Luuk en Dennis ook al waren aangekomen op hun motoren. Ze hadden op de
terugweg van hun vakantie vandaag meer dan 600 kilometer door de stromende regen
gereden. Blijkbaar hadden ze dit weer meegenomen want even later begon het op de
camping ook te regenen. De circustent was inmiddels veranderd in een soort van
waskamer om de natte spullen van de motorrijders enigzins te laten drogen. Na
een lekkere j�ger schnitzel en een paar biertjes was het tijd om te gaan slapen
aangezien er nog wat lange dagen zouden volgen.



Foto door Jeffrey Boerhof
Donderdag:
Het regende 's nachts zo nu en dan zo hard dat ik
er drie keer wakker van ben geworden. Helaas bleek dit een voorbode voor de
donderdag. Het ontbijt was door Christoph weer tot in de puntjes verzorgd dus
dat was een goed begin van de dag. Buiten bleef het maar regenen, maar binnen
was het aangenaam warm.


Na het ontbijt hebben we de film van de
motorvakantie van Jeffrey en zijn vrienden bekeken. Rond het middaguur begonnen
de magen wat te knorren en toen de rest te horen kreeg dat er kroketten en
frikandellen voorradig waren, ging het vet dan ook direct aan. De vette hap
smaakte prima en deed ons weer wat opleven op deze sombere dag.

In de middag zijn we Ringwaarts gegaan om bij
Rainer in Breidscheid wat te drinken. Er kwam op een moment een Nederlandse man
binnen die voor de eerste keer op de Ring was. Na wat uitleg door Rainer vond
hij het nodig om een volgend echtpaar wat ook binnen kwam ook even te vertellen
hoe e.e.a. op en rondom de Ring werkte. Hij wees bijvoorbeeld op de kaart aan
hoe een ronde liep. Beetje jammer dat hij de ronde in de verkeerde richting aan
gaf! De baan zou rond 17.15u open gaan, maar dat werd al snel wat later. In
Breidscheid regende het nog steeds en er was wat laag hangende bewolking te
zien. We hadden ons al voorgenomen om een hele rustige verkennigsronde te gaan
doen. Ik nam Jeffrey mee voor een ronde in de regen terwijl Mark met zijn Polo
ook een ronde ging doen. Eenmaal bij Hohe Acht begrepen we echt niet waarom men
de baan open had gedaan. Op diverse plekken was het zicht minder dan 50 meter
waardoor het eigenlijk onverantwoord was. Ook op start-finish en de stukken
daarna was het zicht minimaal. Ter beeldvorming hebben we toch maar een paar
in-board-foto's gemaakt, ook al mag het niet. De eerste is genomen bij Am
Tiergarten, de tweede bij insturen van Hatzenbach. De derde foto is ook uniek
want ik zit normaal helemaal nooit zonder helm in de auto, maar zoals te zien is
aan de snelheidsmeter was een helm nu niet echt nodig.

Foto door Jeffrey Boerhof

Foto door Jeffrey Boerhof

Foto door Jeffrey Boerhof
Als er een auto dwars zou staan zouden we niet op
tijd tot stilstand kunnen komen om hem niet te raken. Wij vonden het te gevaarlijk
en hebben het bij deze ene ronde gelaten. Pinokkio had wederom een lekkere pizza
voor ons. Christoph had een kratje bier voor ons achter gelaten dus dat was
wederom perfect geregeld zodat we in de "circustent" op de camping ook nog wat
te drinken hadden. Tenslotte in de tent nog even wat notities gemaakt van die
dag zodat ik voor het verslag niet alles door elkaar haal. Op de foto zie je de
notities van de complete week bij elkaar liggen.


Foto door Jeffrey Boerhof

Vrijdag:
De op woensdagavond begonnen regen duurde nog
immer voort. Het riviertje de Ahr bij de camping was inmiddels ook al aardig
gestegen en was helemaal bruin van kleur geworden. De Ring zou vandaag niet open
gaan in verband met de oldtimer GP, maar zelfs daar kwam niks van terecht door
de te dichte mist. Ondanks dat zijn we toch maar naar de Ring gegaan omdat daar
meestal wel wat te beleven valt. Inmiddels waren o.a. ook de oude mafkezen
inclusief dochters gearriveerd. Omdat het nog niet zeker was of de oldtimers al dan
niet zouden gaan rijden hebben we bij Breidscheid even staan wachten. Gelukkig
was het inmiddels droog. De vriendin van Jeffrey (Ilona) wilde niet op de foto,
maar dat is voor mij uiteraard een extra motivatie om het toch voor elkaar te
krijgen. Zoals hieronder te zien is, is het gelukt.



Breidscheid hadden we na een tijdje wel gezien
dus op naar start-finish. Ook daar was weinig te beleven, waarbij een fotosessie
met de M3 van Remco naast een vergelijkbare M3 het hoogtepunt was.


Toen duidelijk werd dat de oldtimers niet meer
zouden gaan rijden, zijn we toch maar terug gereden naar de camping. Omdat het
aangenaam weer was, hebben we onder het genot van een drankje wat zitten kletsen
over van alles en nog wat. Bij het avondeten was de groep inmiddels uitgegroeid
tot 25 man.



De avond stond in het teken van de 30e verjaardag
van Christoph. Mark, Patrick en Robert waren speciaal voor de verjaardag ook nog
even naar de camping gekomen wat Christoph heel erg waardeerde. In de circustent
had Christoph voor een vaatje bier van 30 liter, de nodige flessen fris en chips
gezorgd. Dit resulteerde in een uitermate vermakelijke avond. De 30 liter bleken
al snel te weinig waarna nog 20 liter aangesleept werd. De Almelose schnapps
deed zijn werk goed bij de diverse mensen. Ook ik had enigzins last van de
hoeveelheid drank. In de circustent hangt slechts ��n klein lampje waardoor een
foto maken gewoon op goed geluk knippen is. In het display zie je niks totdat de
flits de ruimte verlicht waarna de foto op het display verschijnt. Op een
bepaald moment bleef echter ook het display zwart. Ik snapte er helemaal niks
van. Zou het de manual focus zijn, of toch de batterijen, of zou het toestel
overleden zijn? Ik heb een stuk of 5 foto's gemaakt om erachter te komen........
dat het kapje nog op de lens zat. Hieronder een serie foto's met wat korte
beschrijvingen van deze supergezellige avond.

Christoph pakt de Almelose schnapps
uit

Christoph met zijn vrouw Christina met twee dvd's als kado

Christoph bedankt Remko voor zijn kado (e30 M3). Helaas voor Christoph was het
niet de werkelijkheid.

Patrick, Christoph en Robert

Overzichtsfoto van de leuk aangeklede circustent met her en der nog wat drogende
kleding

De dames Marlien, Ilse en Ilona

Luuk en ondergetekende

Christoph in gesprek met Robert

Christoph in goed gesprek met Patrick met een vermoeide Peter rechts op de foto

De zus van Christina en nog een aantal andere Duitse vrienden

Nog wat andere Duitse bekenden

Grote lol in de tent

Er werd enorm gelachen door o.a. Robert en Patrick

Patrick en Christina

Susan, Tommy en een verbaasde Marlien

E�n van de beruchte foto's met het kapje op de lens

Zo nu en dan zat men ook eens buiten de tent

Tijd om naar bed te gaan
Zaterdag:
De dag begon net zoals vrijdag met veel mist
en zo nu en dan wat motregen. Inmiddels was van het voorste deel van de camping
voor de helft volgebouwd met tenten van Nederlandse Ringers. Na het ontbijt
klaarde het weer langzaam maar zeker op dus was het tijd om toch maar eens "hoch
zu fahren" zoals Christoph dat altijd zegt.

We kwamen bij
Breidscheid en zoals altijd doe ik de eerst ronde rustig aan. Ik voelde me
echter niet prettig. Wat het was, weet ik niet maar wellicht dat een aantal
korte nachten met de nodige alcohol toch een nawerking had. Nuchter was ik voor
de volle 100%, maar ik was niet echt gemotiveerd om eens lekker wat rondjes te
rijden. "Wellicht gaat dat wel over na een aantal rondes" dacht ik toen. Na vier
rondes die steeds beter liepen was dat inderdaad het geval. Martin wilde ook een
paar rondes mee in de 525. Eenmaal ingesnoerd in de kuipstoelen startte ik de
auto waarna direct de lamp op rood ging. Gelukkig waren we niet alleen in
Breidscheid dus hebben we wat zitten kletsen en foto's gemaakt totdat de baan
weer open ging.





Omdat de baan op beide
lokaties vrijwel tegelijk open gaan en ik al achter de slagboom stond bij
Breidscheid hadden Martin en ik wel een volledig vrije baan voor ons en ook geen
last van verkeer achter ons. Gelukkig is de raamband niet nog wat lager anders
kon Martin er niet onderdoor kijken.

Foto door
Marc Weichert
Ik had nog nooit bij Marco in zijn snelle Golf
gezeten dus dat moest er vandaag maar eens van komen. Marco heeft al enkele
honderden rondes gereden dus de weg hoef je hem niet meer te wijzen op de Ring.
Het waren 2,5 zeer indrukwekkende rondes. Met 200+ pk gaat de Golf als een raket
vooruit en door de sqequenti�le bak heb je totaal geen last van toerenval. Het
apparaat blijft maar gaan en gaan. Het geluid is oorverdovend en praten is
zodoende ook zo goed als onmogelijk. De Kuhmo-semi-slicks onder de Golf zorgen
voor een enorme hoeveelheid grip in de bochten. Ik had verwacht dat het
grensvlak tussen grip en geen grip een stuk kleiner zou zijn, maar Marco
slingert de Golf, al dan niet over vier wielen, glijdend van bocht naar bocht.
Na 2,5 ronde was het tijd om te tanken, maar eenmaal bij de pionnen bij de
finish weigerde de bak om in de versnelling te gaan. Ik ben achter het stuur
gekropen en met wat geknutsel onder de kap kregen we de bak toch in zijn 3. Het
onderdeel waarbij de schakelstangen de bak in gaan was compleet afgebroken. Via
de weg zijn we naar beneden gereden en hebben we de Golf geparkeerd om
vervolgens met de 525 bij een aantal bedrijven op zoek te gaan naar het
desbetreffende onderdeel. Helaas hadden ze het onderdeel niet liggen dus restte
Marco niks ander dan de Golf in de bus te parkeren en verder te rijden met de
Golf van Patrick. Desondanks vond ik het een aantal machtig mooie rondes waarvan
hieronder een foto.

Foto door
Jochen Merkle
Hierna
heb ik weer alleen een sessie van vier rondes
gedaan. Het vervelende gevoel van de ochtend was helemaal weg en ik heb een
aantal heerlijke rondes gereden. Er blijven echter nog immer een aantal mensen
die op discutabele wijze hun rondes rijden. Zo werd ik met een noodvaart rechts
voorbij gestoken door een zwarte 190 en rijden er nog steeds mensen constant met
groot licht. Ik heb geen idee waarom men het doet, maar het is wel uitermate
irritant. Onze "Bad Dragon" uit Nederland heeft er helaas ook een handje van.

Foto door
Marc Weichert

Foto door
Marc Weichert
Na de baansluiting heb ik wat foto's gemaakt bij
Breidscheid.




Omdat we pas laat zouden gaan bbq-en was mijn
plan om door te rijden tot de baansluiting. Helaas lukte dit niet omdat de baan
eerder dicht ging. Twee motorrijders waren op het rechte stuk tussen Galgenkopf
en de finish op hoge snelheid tegen elkaar aan gereden waardoor over enkele
honderden meters de brokstukken van de motoren verspreid lagen. Onderweg naar de
camping kwam ik Herman nog tegen in de bus met daarachter de ambulance. De Lotus
Omega van Theo bleek een defecte koppeling te hebben waardoor verder rijden niet
mogelijk was. Iedereen helpt iedereen op de camping dus de Lotus stond even
later weer veilig op de camping. De door de mafkezen in samenwerking met
Christoph georganiseerde bbq was heerlijk. Joost mag het bakken van het vlees
vaker doen, want dat verging hem prima ook al rookte het zo nu en dan stevig.






Na de bbq koelde het stevig af, maar doordat
Tommy wat hout mee had genomen, bleef het bij het kampvuur toch aangenaam warm.
Het valt niet mee om in het donker foto's te maken, maar onderstaande geven wel
een aardige sfeerimpressie. Omdat ik niet nogmaals zo'n lam gevoel in de ochtend
wilde hebben, heb ik me deze avond maar aan de frisdrank gehouden en ben al om
0.00u gaan slapen.



Zondag:
Om 6.30u ging de wekker omdat ik met Martin had
afgesproken om de berg tegenover de camping even op te lopen. Het geeft een mooi
beeld van de omgeving als je daar bovenop staat, maar helaas was het deze
ochtend mistig waardoor de foto's niet echt geslaagd zijn. Het is wel goed te
zien hoe chaotisch ons deel van het terrein ingericht was. Het niet drinken en
op tijd naar bed gaan werkte prima want ik voelde me weer topfit.




Na
het ontbijt met ca. 50 man was het op naar Breidscheid om daar weer als ��n van
de eersten van de dag de baan op te gaan. Het was nog lekker rustig waardoor een
sessie van vier mooie rondes gemaakt kon worden. Helaas gooide een gecrahste
klassieke MG op Kesselchen wat roet in het eten waardoor de baan weer dicht ging
en een lange rij ontstond bij de finish. Opvallend was de kleine persoon die
achter het stuur van de rode Speedster weg kwam.


Nadat ik eindelijk van de baan af was, ben ik
doorgereden naar Br�nnchen om vervolgens door te wandelen naar Hohe Acht. Het
stuk Br�nnchen - Hohe Acht blijf ik een mooi stuk vinden om foto's te maken.


Wipperman is voor velen een lastige bocht als je
kijkt hoeveel auto's daar de vangrail in rijden. Terwijl ik foto's stond te
maken klapte er een bespoilerde Rover in de vangrail nadat de achterkant hem
voorbij was gekomen. De auto was aan de linker- en achterzijde totaal krom
waardoor afslepen noodzakelijk was.





Teruglopend naar Br�nnchen zag ik hoe een e34
540i geramd werd bij de ingang van Br�nnchen. Al driftend hield de bestuurder
van de 540 de auto uit de vangrails. Respect voor zijn stuurmanskunsten! Twee
minuten later schampte een nieuwe witte Audi TT ook nog even de vangrail.
Eenmaal bij start-finish kon ik redelijk
eenvoudig de baan op. In de ronde die daarop volgde vond een Nederlandse RS4 het
waarschijnlijk niet leuk om door een oude slee ingehaald te worden, maar na
Flugplatz koos hij toch eieren voor zijn geld en liet mij voorbij. Hieronder ��n
van de mooiste actiefoto's van mijn 525 gemaakt door Remco Verhulst:

foto door Remco Verhulst
Ondanks de tank met een inhoud van 80 liter is
het soms toch nodig om even wat benzine erbij te gooien. Bij het tankstation
trof ik o.a. Stefan en Berber die via mijn site op Viktoria Station terecht
waren gekomen. Ik had ze beiden een ronde beloofd dus zo gezegd, zo gedaan. Ze
vonden het beiden prachtig, waarna mijn Ringtaxi-uurtje werd voortgezet. Ilse en
Marlien waren de volgende passagiers in de inmiddels aardig warm geworden auto.
Het weer was gelukkig volledig omgeslagen ten opzichte van de dagen daarvoor met
inmiddels 25+ graden en volledig zonnig. Na de gezellige ronde met Marlien
wachtte Guilia's ons op met wat eten. Pizza en schnitzel had ik al genoeg gehad
dus dit keer werd het een lasagne. Het laaste deel daarvan was te veel voor mij,
maar Marco bracht uitkomst. Voor Marco was de dag voorbij aangezien de
remblokken van de Golf van Patrick na 35 rondes het loodje hadden gelegd. Op het
terras kwam ik heel toevallig ook nog een vriend van me tegen uit Asten.

Foto door Marlien




Ik had nog wel zin in een paar avondrondes op een
meestal lege baan. Het was een goede keuze want het was echt lekker rijden op
een vrijwel legen baan. Nadat eerder die dag een 997 GT3 RS net voorbij
Breidscheid over de kop was gegaan, was het nu de beurt aan een GT3-RS die zowel
zijn voor-als achterkant met een halve meter had ingekort. Voor een deel van de
mafkezen zat het weekend erop. Onder toeziend oog van de overblijvenden
vertrokken ze richting Raalte. Met de rest van de groep hebben we in de tent nog
foto's zitten kijken van die dag en onze ervaringen van die dag uitgewisseld.

Maandag:
Omdat de baan pas om 13.00u open ging hadden we
de hele ochtend de tijd om andere werkzaamheden te verrichten. Marco ging
nogmaals op zoek naar het versnellingsbak-onderdeel voor zijn Golf. Martin en
ondergetekende gingen aan de slag met de Golf van Christoph. Het was de
bedoeling om andere schijven en remklauwen te monteren, maar aangezien de fusee
van het oude type was, ging dat helaas niet passen.


Foto door Mark Haverkamp
Helaas was het onderdeel voor de bak van Marco
niet verkrijgbaar zodat hij toch met de Golf van Patrick de dag door moest
komen. Na een gezamenlijk bezoek aan onze pitsstraat bij de Lidl stonden we
allemaal netjes achter elkaar bij het poortje bij Breidscheid. De eerste halve
ronde reed ik achter Luuk waarbij het mooi was om te zien welke sporen de
achterband van zijn motor toch achterlaat op het asfalt. De volgende ronde reed
ik alleen, maar bij de finish sloot Martin aan met zijn Golf 2. Omdat ik wist
dat Jorrit bij Flugplatz stond, zijn we achter elkaar aan gereden. Martin wordt
wel de Gargamel genoemd ten opzichte van de smurfen in hun Golfjes 1, maar het
lijkt er inderdaad op dat hij zich ook zo ontwikkelt. De snelheid begint er
aardig in te komen bij Martin. Op sommige secties zoals Hatzenbach viel het niet
mee om hem bij te houden. De ronde daarna hebben we de rollen omgedraaid. Ik heb
me qua snelheid tot Flugplatz ingehouden zodat we wederom samen op de foto
konden. Vervolgens ben ik er vandoor gegaan om bij Plfanzgarten de snelheid weer
zeer drastisch
te laten zakken voor een foto door Robert Guezen die ik de ronde daarvoor bij de
kleine Karusell zag staan. Zoals hieronder te zien is, is de "vertragingsactie"
gelukt.

Foto door
Jorrit Wellink

Foto door
Jorrit Wellink

Foto door
Jorrit Wellink

Foto door
Jorrit Wellink

Foto door Robert
Guezen

Foto door Robert
Guezen
Na vier rondes ben ik naar de eerste bocht van
Hatzenbacht gegaan om wat foto's te maken. Voordeel van deze lokatie is dat het
dicht bij start-finish is en slechts enkele minuten lopen is vanaf de auto. De
onderstaande AX verloor wat benzine. Marco ging lekker wijd tot net tegen de
rand van de kerb.





Bij terugkomst bij de auto leek de einddemper van
de BMW wel erg laag te hangen. Eronder kruipend was eenvoudig te zien dat beide
ophangpunten kapot waren. Aan beide zijden zitten de klemmen met puntlassen van
2 vierkante mm aan elkaar. Onvoorstelbaar dat men zoiets als standaard maakt.
Via de baan ben ik rustig terug gereden naar de pitsstraat om daar e.e.a onder
de auto uit te halen. Met Remko in zijn e30 M3 ben ik naar Ringracing gegaan, maar die
zijn er sinds 2 augustus niet meer omdat het dak van de loods waar ze zitten te
gevaarlijk is. Een bedrijfje achterin de hoek bood echter uitkomst waarna we na
10 minuutjes weer op de weg terug waren. De 525 had ik inmiddels op de lege
parkeerplaats bij Hannes gezet. Montage van de klemmen is echter handiger op de
verharde weg dus op naar de pitsstraat. Auto in de achteruit, draaien en dat was
het einde van de bumper. Ik had het gepresteerd om op een compleet lege
parkeerplaats toch nog ergens tegenaan te rijden! Onderstaande foto van maart
dit jaar laat de berg asfalt zien waar ik dus achteruit tegenaan ben gereden.
Heel stom, want ik wist uiteraard goed dat die berg afsfalt daar lag. Volgens
camping-eigenaresse Viktoria was het een echt vrouwen-ongeluk dus daar moet ik
het maar mee doen.

Aangezien de bumper slechts met twee klemmen en 6
parkers vast zat, hing hij half op de grond. Met behulp van wat geweld van een
aantal van onze groep die bij Rainer op het terras zaten, hebben we de bumper
gedemonteerd. Hij was niet meer te redden en daarbij stond die bumper toch op
de nominatie om vervangen te worden omdat hij helemaal afbladderde.

Met de bumper diagonaal in de auto ben ik naar de
pitsstraat gereden om daar alsnog de uitlaatklemmen te monteren. Geluk bij een
ongeluk was, dat dit nu een klusje van niks was omdat ik er nu zo bij kon door de
afwezigheid van de bumper.

Ik vond het toch al mooi geweest voor vandaag dus
besloot samen met Martin en Marco om richting de camping te gaan. We hadden de
tenten in de ochtend al afgebroken en in de circustent gelegd, dus het was een
kwestie van inpakken en gaan. De bumper mocht ik van Christoph achterlaten in
de container op de camping dus daar had ik ook geen last meer van. Inmiddels
waren Luuk en Mark ook al weer terug op de camping. Na afscheid genomen te
hebben van een ieder ging de neus van de BMW weer richting Nederland. In de
tweede tunnel blies ik Marco en Martin nog voorbij, maar omdat ik nog net een
paar liter benzine nodig had en de stoeltjes achterin lagen te klapperen ben ik
even gestopt op parkeerplaats Peppenhoven. Ik wist dat zij daar ook zouden
stoppen en na een laatste hand zijn we richting het thuisfront gegaan.



Al met al was het een erg geslaagde week op de
camping. De gezelligheid was super en de service op de camping was weer als
vanouds van ongekend hoog niveau. Een ieder die er bij aanwezig was: bedankt
voor de gezelligheid en tot een volgende keer! De BMW heeft zich in de 35
gereden rondes weer prima gehouden. Helaas was dit voor mij waarschijnlijk het
laatste Ringweekend van het jaar. Op 5 september ga ik nog een dagje en dan hou
ik het dit Ringjaar voor gezien.
Meer foto's
van 8-13 augustus vind je
hier. |