24-25 mei:

Zondag:
Pinksteren en dus een lang weekend Ring in het vooruitzicht. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om zondag en maandag te gaan inclusief een wandeling en hotelovernachting in Wiesemscheid. Ik was de wijk nog niet uit of ik werd al herkend door een kennis van me in zijn BMW. Hij kwam bij het eerste verkeerslicht naast me staan, raampje omlaag en ja hoor...... hij ging ook Ringwaarts. Best ernstig als je zoiets gebeurd op de vroege zondagochtend rond 8.00u.

Vervolgens rustig Ringwaarts gereden en in Hönningen de tank van de Clio vol gegooid aangezien het in Adenau met dit soort weekenden wel eens heel erg druk wil zijn.

Vervolgens de Clio bij de Aldi in Breidscheid geparkeerd om daarna met de X5 en de aanhanger naar Nürburg te rijden aangezien we vanaf daar met de richting mee langs de baan naar beneden wilden lopen. Voor de rust moet je zo'n wandeling natuurlijk niet maken met het voorbij razende verkeer, maar je komt wel op plekken waar je normaal gesproken niet zo heel vaak komt zoals bijvoorbeeld onderin de Fuchsrohre (onderstaande foto is overigens Hatzenbach). En waar ter wereld kom je een bord tegen met een einde van de snelheidsbeperking van 250 km/u?



In Aremberg een hapje gegeten en wat gedronken om daar een witte 1-serie driftend voorbij te zien komen. Het kon niet anders dan Marius zijn en dat bleek even later in Breidscheid inderdaad een juiste aanname.

Vanaf Kallenhard loop je een groot deel hoog boven de baan wat mooie plaatjes oplevert.



Middels mijn Polar M400 horloge de wandeling getracked waardoor te zien was dat we er iets meer dan 2u over hadden gedaan, de afgelegde afstand 9,24 km was en we 360m gedaald zijn en 80m gestegen zijn.

Eenmaal in Breidscheid op het terras gezeten met oa Marius, Michiel en Koen dus het was weer gezellig bijkleppen. Baansluitingen zijn aan de orde van de dag op zo'n feestdag en dat was vandaag ook het geval. In Schwedenkreuz was het zelfs nodig om op de dag zelf de vangrail te reparen aangezien onderstaande Megane er achterwaarts hard tegenaan was geklapt waarna hij over de kop is gegaan. Gelukkig was er geen letsel te betreuren bij de inzittende.

Van Michiel hoorde ik dat de wachtrij zo nu en dan tot net om de hoek bij Galgenkopf stond. Geen ideale omstandigheden dus besloten om tot het einde van de dag te wachten om nog wat rondjes te doen met Marloes. Op de parkeerplaats bij de Aldi stonden weer de nodige karts met kentekens. Het lijkt me toch maar een gevaarlijke bezigheid om daarmee op de openbare weg te rijden. Sowieso is de openbare weg rondom de Ring een gevaarlijk terrein zoals ook vandaag bewezen werd. We kwamen uit bij een ongeval op de L92 waar een motorrijder frontaal op een BMW was gereden. Het zag er ernstig uit en een dag later werd bevestigd dat de Nederlandse motorrijder het helaas niet overleefd had. Ondertussen met de X5, lege aanhanger en Marloes rijdend in de Clio richting het hotel gegaan om daar de X5 en aanhanger achter te laten. 





Zoals gepland aan het einde van de dag nog wat gereden en qua drukte viel het toen gelukkig nog mee. Helaas waren we net om 18.46u boven waardoor het hek voor onze neus op de baan geplaatst werd. Aviano zorgde weer voor een prima pizza waarna we de Clio bij het hotel nog op de aanhanger hebben gezet. De Clio was in ieder geval in goed gezelschap op de parkeerplaats.







Maandag:

Aangezien we toch dichtbij de baan bivakkeerden had ik het idee opgevat om 's ochtends vroeg met de combinatie naar Breidscheid te rijden om in alle rust tot 9.15u wat rondjes te rijden en daarna te ontbijten in het hotel. Zo gezegd zo gedaan dus om 7.40u was de Clio al bijna van de kar af in Breidscheid.

Vijf minuutjes later stond ik dan ook als eerste en enige voor de slagboom in Breidscheid te wachten. Kop koffie erbij en maar wachten totdat het 8.00u werd...... Op 3 oktober 2011 was ook ooit de eerste met de Peugeot 205 waarna Alexander voor mij het hek open deed.





Tja en daar sta je dan met je goede gedrag.... 8.01u begint het te regenen. Nu ben ik sowieso al geen regenrijder maar met iets meer dan 3,5 grd negatief camber op de voorwielen wordt het helemaal een glibberpartij. Het begon met miezeren, maar het ging al snel over in  regen dus mijn humeur werd er niet beter op. Tot overmaat van ramp liet de opening ook maar op zich wachten. Men had 's nachts weer eens een schildering aangebracht op de baan en die moest eerst bedekt worden met zand en dat kost natuurlijk de nodige tijd.

Uiteindelijk ging de baan rond 8.45u open en heb ik 1,5 ronde gedaan op een natte baan om vervolgens in het hotel aan te schuiven bij een heerlijk uitgebreid ontbijt. Het bleef maar somber en grijs dus na het ontbijt nog maar eens rustig gedouched in de heerlijk ruime doucht aangezien ik daar om 7.00u niet zo heel veel zin in had. Hotel Rieder in Wiesemscheid is niet echt goedkoop, maar ze hebben het wel netjes voor mekaar: nette (niet oubollig Duitse) kamers, prima bedden, modern sanitair en een heerlijk ontbijt.





Op naar Breidscheid waar hetzelfde clubje als de dag daarvoor aanwezig was, maar nu aangevuld met Alexander die de MX-5 weer eens uit ging laten. Het droog weer liet op zich wachten, maar desalniettemin hebben we toch nog aardig wat rondjes af kunnen leggen. Het blijft wel tricky met een half-nat/half-droge baan want iedere ronde kan het anders zijn. Ons tempo lag wel erg laag, maar better safe then sorry en ik hou de boel bij voorkeur toch uit de vangrail.

Redelijk bijtijds de auto op de kar gezet en weer huiswaarts gegaan aangezien half droog/half nat toch echt niet mijn ding is. Ondanks dat je maar heel even weg bent heb je na twee daagjes Eifel wel het gevoel er echt even uit te zijn geweest. Het weer op maandag was niet al te best, maar dat hoort nu eenmaal bij de Eifel. De Clio deed het gelukkig weer zoals gebruikelijk probleemloos: wassen en even paar dingetjes checken en hij is weer klaar voor het volgende Ringbezoek.