6 juni:

Het coronavirus zorgt voor relatieve rust op en rondom de Ring dus besloten om daar maar eens gebruik van te maken. De combinatie de avond voor vertrek al klaar gezet zodat me dat 's ochtends wat tijd scheelt.

De weersvoorspelling liet een kans op een bui zien en ook dat zorgt over het algemeen voor wat minder volk. De heenweg beloofde veel goeds want de autobaan was compleet leeg.

Het was inderdaad redelijk dreigend op weg naar de Ring maar gelukkig was het ter plekke droog.


De paddock van het GP-circuit was bezet dus daar kon ik de aanhanger niet kwijt. Uiteindelijk tegenover het Dorinthotel geparkeerd, maar achteraf gezien had ik prima op het oude fahrerlager kunnen parkeren.

De wolken trokken weg dus tijd om wat rondjes te doen. Het was inderdaad heerlijk rustig op de baan en soms bijna saai rustig. In de eerste twee rondjes van de dag heb ik slechts vier andere auto's gezien. Uiteraard na die twee rondes even de baan af om de banden op spanning te zetten en weer door. In het vijfde rondje begon het her en der wat te druppelen. Ondanks mijn voorzichtigheid schoof de Clio in Wipperman toch ongewild iets verder richting de kerbstones dan voorzien. Een signaal om het nog rustiger aan te doen en een bevestiging dat de Nankang AR-1 in combinatie met het nodige negatief camber niks is bij nat weer. Verderop ging het van kwaad tot erger en bij de finish kwam het water fors naar beneden.

Tijd voor wat gedwongen pauze en maar duimen dat het droog zou worden. De tijd gedood door maar eens over de Ringboulevard te lopen. Wat een enorme misser is dat geweest. Het is compleet sfeerloos en in al die keren dat ik er ben geweest liep er maar een handjevol mensen.

De oranje GT3-RS bij Atomic was dan nog wel een lichtpuntje in deze grijze massa.

De regen hield aan dus toch maar een broodje bij de Subway gekocht voor de lunch en die zitten in de X5 opgegeten me ondertussen verbazende over de enorm oude camper die er inmiddels ook geparkeerd was.

Volgens de radar zou het rond 12.15u droog worden en dat kwam warempel uit. Met dank aan de wind en de zon zou het wel eens zo kunnen zijn dan de baan snel op zou drogen.

Half uurtje later maar eens de baan op gegaan en hij was inderdaad al helemaal droog op de ideale lijn. Per rondje werd het droger dus het was ideaal rijden gezien de rust. Ik kan me niet herinneren dat het in de afgelopen 15 jaar ooit zo rustig was rond het middaguur op een zondag in het hoogseizoen. Er reden slechts 9 auto's op de baan.

Wellicht wat saai, maar wel heerlijk om wat rondjes te rijden. ROnde na rond ging voorbij en voor ik het door had was daar het einde van de middag al. De fotograven staan er gelukkig altijd wel.

Na zo'n 15 rondjes vond ik het wel mooi geweest voor vandaag en heb ik de Clio in het oude fahrerlager op de ambu gezet. De Clio met warme bandjes met steentjes die eraan gaan plakken op een ambu zetten is namelijk geen goed idee. Ter afsluiting nog een leuk fotootje gemaakt van de combi op deze historische lokatie om daarna huiswaarts te keren.

Los van de onderbreking door de regen was het een dagje om heerlijk wat rondjes te rijden. Voor de gezelligheid moest je er vandaag niet wezen want zoveel mensen waren er niet :). De Clio deed het als vanouds weer probleemloos dus thuis even alles nalopen, wassen en hij is weer klaar voor de volgende Ringtrip.