25 juli:

Het was mede door vakantie alweer de nodige weken geleden dat ik am Ring was dus eind juli een zaterdag geprikt om die kant op te gaan. Met de versoepeling van de corona-maatregelen waarbij ook weer overal rondom de baan gekeken mocht worden en de restaurant weer open zijn, verwachtte ik wel wat meer drukte dan de vorige keer. Dit keer ervoor gekozen om in de oude fahrerlager te parkeren met de combinatie aangezien dat wat comfortabeler is dan op een grindparkeerplaats.

Rond 10.30u mijn eerste rondje gedaan en het viel toen gelukkig nog mee qua drukte. As usual rustig verkennend rondje gedaan en daarna de snelheid wat opgevoerd. De kerbstones bij Wipperman neem ik normaal gesproken niet al te vaak om het onderstel wat te sparen maar soms is het gewoon leuk wat nog wel eens in een leuke foto kan resulteren.

Als regelmatige bezoeker wordt het wagenpark bij de Ring inmiddels normaal maar eigenlijk is het dat natuurlijk helemaal niet. In NL zou een autoliefhebber zijn nek verdraaien bij het zien van één van onderstaande auto's maar op de Ring is het heel normaal.






Naarmate de ochtend vorderde werd het uiteraard wat drukker met helaas ook een baansluiting tot gevolg. Bij het opkomen van het rechte stuk zag ik ze al 3 rijden dik over flinke afstand staan om de baan te verlaten. In het verleden duurde het dan wel eens meer dan een half uur voordat je van de baan af was, maar ogenschijnlijk heeft men toch wat verkeerskundig licht gezien. In 5 a 10 minuutjes was de complete rij weg. Op de rotonde werd aankomend verkeer aan beide zijden stil gezet waardoor het van de baan afkomende verkeer ongehinderd hun weg kon vervolgen. Een uitermate goede ontwikkeling! Uiteraard is het na opening nog wel enorm druk om de baan op te komen, maar een 15-30 minuten wachten kan dan wel helpen om de grootste drukte voorbij te laten zijn.

In Breidscheid was het best druk op het terras waar overigens netjes afstand werd gehouden. Dit in tegenstelling tot de kijkersplaats want daar stond men toch wel wat dicht op elkaar.




Door een baansluiting in de De weersvoorspelling liet een kans op een bui zien en ook dat zorgt over het algemeen voor wat minder volk. Op het terras tijdens de sluitingen nog even bijgepraat met Friso en Arie en zo vloog de tijd voorbij. Rond 18.00u nog even naar Marco gereden omdat ik die voorbij zag rijden met zijn Golf 1 met het idee om daarna de Clio boven op de kar te gaan zetten. Er zat echter nog wat benzine in de tank dus toch last minute besloten om wat rondjes te doen. Eigenlijk waren dit de beste rondjes van de dag dus dat was een goede keuze.


En zo kwam er een einde aan wederom een leuk probleemloos dagje Ring. Stiekem was de temperatuur aardig opgelopen gezien bovenstaande foto, maar met dank aan de airco in de Clio had ik daar geen last van.