1 juni 2009
Zoals je op
deze
pagina kunt lezen, beginnen de Ringkriebels weer een beetje te komen.
De 205 is inmiddels voorzien van een uitlaat, is uit de schorsing en is
verzekerd. Na wat rondjes in de buurt heb ik de smaak weer aardig te pakken. Via
het
forum van nurburgring.nl vernam ik dat o.a. Patrick, Marius en Marco
vandaag ook van de partij zouden zijn. Mijn race-205 had bijna een jaar stil
gestaan en is voorzien van oude olie, oude remvloeistof en oude banden. Dit is
niet echt een goed recept voor een dagje Ring en ik wil hem rustig uit zijn
slaap ontwaken. Zodoende de 8 cylinders van de 540 maar eens richting de Ring
laten trappelen. Om op tijd te zijn voor het ontbijt ben ik rond 5.30u opgestaan
en net na zessen zat ik op een heerlijk rustige autobaan.
Zonder verkeer ben je er rustig rijdend in 1,5u
dus ik was ruim op tijd voor het ontbijt. Daardoor heb ik met een paar bakken
koffie gezellig bij kunnen kletsen met Marco. Het was vrij druk op de camping
want er lagen 900 !! broodjes klaar. Het zonnetje kwam er inmiddels al doorheen
dus het was heerlijk toeven buiten op het terras.
Rond tien uur arriveerde Marius ook waarna we
rustig hebben ontbeten. We hadden alle tijd want veel viel er niet te rijden.
Mijn ring-205 stond thuis, de Golf van Marco had een kapotte aandrijfas dus
alleen Marius bleef eigenlijk over met zijn 5-je. Uiteraard moest er eerst even
wat gesleuteld worden. Schijven en blokken aan de voorzijde werden door Marius
even vakkundig vernieuwd.
Al
staande bij Breidscheid viel het op dat de meesten het tempo er vandaag aardig
in hadden zitten. De baan ging al snel na aankomst dicht. Helaas bleef het niet
bij deze ene sluiting vandaag. Marius krikte de 5 even op aangezien hij
aanloopgeluiden van de remschijf hoorde. Tot zijn verbazing liep er bakolie
langs de aandrijfas. Helaas zat het er voor het 5-je vandaag ook op. Verder
rijden leek niet verstandig dus ben ik met Marco zijn auto-ambulance gaan halen.
Het 5-je van Marius erop en op naar zijn stalling.
Inmiddels was het al weer dik over het middaguur
dus tijd om een hapje te eten. Al zittend op het terras bij Hannes bleven
Patrick en ondergetekende zich verbazen over de gekte rondom de Ring. Waar maak
je zoiets nu mee op de wereld? Een baan midden in een natuurgebied waar zo enorm
veel autoliefhebbers op afkomen. het blijft indrukwekkend als je het nuchter
bekijkt. Marius' 5-je is leuk, maar zo'n Clio V6 is toch ook niet verkeerd.
Het
verkrijgen van een jaarkaart kost soms nog wel eens wat moeite. Zo stond ik een
paar jaar geleden gelukkig vooraan in onderstaande rij. Aangezien ik dit jaar
ongetwijfeld nog wel een paar weekenden bij de Ring zal zijn, moest er toch weer
een jaarkaart komen. Het was inmiddels rond 15u dus het zou wel eens rustig
kunnen zijn bij de verkoop. Mijn vermoeden werd bevestigd want er was helemaal
niemand voor me. Ik was dus in no-time weer buiten. Gelukkig is mijn
rijbewijs-foto van vorig jaar vervangen door een foto die even ter plekke werd
gemaakt. De transponder is vergelijkbaar met die van vorig jaar alleen is het logo nu
vervangen door een nummer.
De
Edo-Porsches waren vandaag ook weer hun rondes aan het doen. Het zijn best wel
prachtige apparaten met vrij forse vermogens. Inmiddels begon het boven op de
start te regenen waardoor iedereen onder het afdak ging schuilen. De drukte was
aan het einde van de middag nog steeds niet voorbij.....
Uiteraard mochten een paar actiefoto's niet ontbreken. Breidscheid leent zich
daar redelijk goed voor. Zoals op de laatste foto is te zien, was het publiek
weer in grote getale aanwezig.
apart kleurtje
twins?
In NL exclusief, maar op de Ring zie je ze bij bosjes: de Megane R26R
Extreem snel rond gaande Nissan ----> hoorde dat hij helaas rond 17u hard
gecrashed was......
Qua geluid een topper
Bas was er ook weer met mijn ex-525 met Tim op de passagiersstoel
Rond 17u
begon het in Breidscheid hard te regenen waarna ik het voor gezien heb gehouden.
Ondanks dat ik geen ronde heb gereden was het toch een lekker Ringdagje. Relaxed
bijgepraat en met een jaarkaart op zak weer naar huis. In de tunnel net voorbij
de camping reed ik Marco voorbij die ook huiswaarts ging met de A4 inclusief
Golf op de aanhanger. De planning is om op 14 juni de 205 zijn Ringdoop te
geven. APK, verse olie, remvloeistof en vier nieuwe banden en dan zou hij
voorlopig klaar moeten zijn. Heb alleen op 13 juni een borrel in Amsterdam dus
of de 14e gaat lukken is nog niet helemaal 100% (nu maar hopen dat Marco dit
niet leest.....)
|